بحران در فریدون شهر، محاصره 60 روستا در برف شدید

به گزارش وبلاگ اسلیم، بر اثر بارش برف و باران در چند روز اخیر بعضی از شهرستان ها و روستا های آن ها دچار مشکل شدند. فریدونشهر از جمله شهرستان هایی است که در این روز ها اخیر دچار مسائل بسیاری شده است.

بحران در فریدون شهر، محاصره 60 روستا در برف شدید

به گزارش تسنیم؛ بر این اساس رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان فریدونشهر در روز گذشته اعلام کرد: از 85 روستای شهرستان فریدونشهر، راه ارتباطی 60 روستا در بخش موگویی به دلیل بارش برف شدید و کولاک مسدود شده است.

سعید محمد خانی گفت: گردنه کلوسه هم که راه 7 روستاست از سه هفته قبل با بارش شدید برف که ارتفاع آن در بعضی منطقه ها به بیش از 4 متر رسیده مسدود و به دلیل بارش برف در گردنه و ریزش بهمن، بازگشایی آن بعد از مناسب شدن شرایط جوی شروع می گردد.

افزایش 21 درصدی بارش در فریدونشهر

رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدونشهر نیز گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 35 سانتی متر برف درفریدونشهر و در ارتفاعات شهرستان بیش ازیک متر برف باریده است.

حسین خلجی مجموع بارش های سال زراعی جاری را 352 میلیمتر اعلام کرد و اضافه کرد: بارش ها نسبت به مشابه سال زراعی گذشته 21 درصد و نسبت به بلندمدت 15 درصد افزایش داشته است.

شهردار فریدونشهر نیز در این خصوص گفت: با توجه به شرایط بارش ها، کماکان احتیاجمند یاری و همکاری دیگر دستگاه ها و شهرداری های شهر های اطراف هستیم.

ابراهیم باتوانی ادامه داد: برای بازگشایی معابر تا به امروز حدود 400 تُن برف از خیابان ها و معابر فریدونشهر جمع آوری به خارج شهر منتقل شده اس؛ و حدود 700 تُن شن و نمک در معابر و خیابان ها به منظور جلوگیری از یخ زدگی معابر استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس در چند روز آینده احتیاج به برف روبی مجدد خیابان ها و انتقال برف به خارج از شهر وجود دارد، گفت: در پی بارش های چند وقت اخیر، بیشترین آسیب به آسفالت ها، تابلو های معابر شهری، فضای سبز و زیرساخت های داخل شهر وارد شده است.

اولین بالگرد امداد رسانی به فریدونشهر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز درخصوص آخرین شرایط این منطقه گفت: میزان 2 تن مواد غذایی و جیره امدادی امروز به وسیله بالگرد به فریدونشهر رسیده است و قرار است که به وسیله نیرو های امدادی منطقه به 7 روستای در محاصره برف فریدونشهر به ویژه پشتکوه دوم یاری رسانی یاری رسانی گردد.

منصور شیشه فروش ادامه داد: این اولین مرحله توزیع موادغذایی به این منطقه است البته دو هفته قبل هم به صورت ویژه دارو برای این منطقه فرستاده شده بود. بعلاوه سه گروه هم در حال باز کردن راه های پشت کوه و گردنه کلوسه هستند.

وی گفت: اولین بالگرد در فریدونشهر به زمین نشسته و قرار است که امروز چند پرواز دیگر انجام گردد و کلیه مایحتاج دارو های منطقه و جیره امدادی که هلال احمر امداد نموده شامل آب، مواد غذایی و دارو برای منطقه ارسال گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: مشکل برق و مخابرات در این منطقه ها وجود ندارد فقط جاده های چند روستا مسدود هستند و به صورت ویژه هفت روستای واقع در پشتکوه دوم بعد از گردنده کلوسه احتیاج به یاری رسانی دارند.

منبع: فرارو

به "بحران در فریدون شهر، محاصره 60 روستا در برف شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در فریدون شهر، محاصره 60 روستا در برف شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید