کشف یک اقیانوس در قمر مشتری!

به گزارش وبلاگ اسلیم، دانشمندان از یافتن اقیانوس حاوی کربن در یکی از قمرهای مشتری بسیار شگفت زده شدند چراکه این اکتشاف به این نکته اهمیت می دهد که اقیانوس می تواند امیدوارکننده ترین مکان در منظومه شمسی برای جستجوی حیات بیگانه باشد.

کشف یک اقیانوس در قمر مشتری!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اسلیم ، دانشمندان کشف کردند که اقیانوس زیرزمینی وسیع اروپا، یکی از قمرهای مشتری، حاوی کربن است که یکی از اجزای حیاتی برای حیات است.

مشاهدات اجرا شده به وسیله تلسکوپ فضایی جیمز وب نشان می دهد که یخ دی اکسید کربن در سطح ماه از اقیانوس شوری که در زیر پوسته یخی ضخیم 10 مایلی قرار گرفته است، منشا گرفته است. اگرچه یافته ها به این سؤال پاسخ نمی دهند که آیا حیات بیگانه در اعماق سرد و تاریک کمین نموده است، اما به این دیدگاه که اقیانوس اروپا می تواند امیدوارکننده ترین مکان در منظومه شمسی برای جستجوی آن باشد، وزن می افزاید.

دکتر کریستوفر گلین، ژئوشیمیدان در موسسه تحقیقاتی جنوب غربی، در تگزاس، ایالات متحده و یکی از نویسندگان، گفت: ما هنوز نمی دانیم که آیا واقعاً حیات در اقیانوس اروپا وجود دارد یا خیر. اما این یافته تازه شواهدی را به این مورد اضافه می نماید که اقیانوس اروپا شرط خوبی برای میزبانی از حیات موجود است. آن محیط از دیدگاه اختر زیست شناسی وسوسه انگیز به نظر می رسد.

منبع: theguardian

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کشف یک اقیانوس در قمر مشتری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک اقیانوس در قمر مشتری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید